MAGNETISCHE MARKETING

nieuwe klanten

je leert hoe je nieuwe geïnteresseerden naar je bedrijf toe lokt

met een stappenplan

om magnetische marketing in je werking te integreren

resultaat

een gevoelige stijging van je aantal klanten en uiteindelijk ook van omzet en marges


Constante instroom van nieuwe klanten

Deze opleiding leert zaakvoerders van KMO’s hoe ze met de technieken van magnetische marketing een constante instroom van nieuwe klanten kunnen realiseren en koude prospectie kunnen vaarwel zeggen.

 

In tegenstelling tot grote merkenmarketing zijn resultaten meetbaar en toewijsbaar aan de verschillende marketing acties zodat budgetten gericht kunnen worden ingezet en beslissingen op basis van concrete cijfers kunnen worden genomen.

doelstellingen van de cursus

  • Na deze cursus heb je inzicht in de techniek van magnetische marketing.
  • Je weet wat je moet doen om deze techniek in jouw onderneming succesvol in te zetten.
  • Je hebt een overzicht van de tools die je hiervoor nodig hebt.

inhoud van de cursus

  1. Het principe van magnetische marketing
    o Hoe werkt magnetische marketing?
    o Hoe bouw je het potentieel van je onderneming uit?
    o De meest gemaakte fouten die handenvol geld kosten.
  2. De gouden driehoek in marketing
    o Wat is dit en waarom is die zo belangrijk?
  3. Doelgroepen en ‘de ideale klant’
    o Wat is je ideale klant?
    o Hoe bepaal je de kenmerken van je ideale klant.
    o Oefening: gouden driehoek en doelgroepen.
  4. Over funnels en customer journey's
    o De drempel die iedere prospect moet overwinnen
    o Wat is een funnel en een customer journey
    o De drie fases waar een prospect door moet
  5. De klantmagneet
    o Wat is een klantmagneet
    o Hoe maak je een klant magneet
    o Wat werkt er niet (meer)
  6. Magnetische taal
    o Wat is magnetische taal en waarom is dit zo belangrijk?
    o Oefening
  7. Landingspagina's, websites en promotie
    o Wat zijn landingspagina’s?
    o Soorten landingspagina’s en hun belangrijkste elementen
    o Meest gemaakte fouten op websites
    o Oefening: identificeer wat beter kan.
  8. Marketing automation
    o Wat is marketing automation?
    o Hoe zet je het in voor je magnetische marketing?
  9. Stappenplan
    o Samenvattend stappenplan voor implementatie in je onderneming.
  10. Quiz

methodologie

  • Deze cursus wordt gegeven voor niet-marketeers, in een begrijpbare taal. Jargon wordt vermeden maar is soms noodzakelijk. Cursisten kunnen steeds een toelichting vragen.
  • Aan de hand van concrete voorbeelden uit de praktijk zal de theorie worden toegelicht. De cursisten zullen aan de hand van een aantal oefeningen de theorie toepassen op hun onderneming wat meteen de basis vormt voor verdere uitwerking na afloop van de cursus.

duur

1 volledige dag

Meer info of direct inschrijven voor

"Magnetische Marketing"

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.


Prijs = € 550 (ex BTW) voor deze opleiding, met inbegrip van

  • water, koffie en versnaperingen,
  • een verzorgde broodjeslunch op de middag
  • een syllabus
  • alle didactische materiaal

Na de opleiding kan je gratis advies krijgen op de expertenavonden (zie hiervoor de agenda).

 

Deze opleiding komt voor subsidie met KMO-portefeuille in aanmerking (voor meer info, klik op het onderstaande logo).

KMO-portefeuille

trainer: Kristoff Henry

Kristoff Henry