MARKETING AUTOMATION - INTRODUCTIE

e-mail marketing

de do's & don'ts

Met concrete software

Active Campaign

geautomatiseerd

dankzij automatisatie is er ook effectief regelmatige communicatie


Active Campaign

Deze praktijkgerichte introductie maakt je wegwijs in Marketing Automation en hoe dit concreet te implementeren met ActiveCampaign (Lite).

doelstellingen van de cursus

  • Na deze cursus kan je je contacten beheren en organiseren, inschrijfformulieren aanmaken, e-mailcampagnes uitsturen en een eenvoudige basis automatisatie aanmaken. 

inhoud van de cursus

  1. Do’s & don’ts van E-mail marketing
    o Wettelijke beperkingen in e-mail marketing
    o ‘Deliverability’ en het belang van een gezonde mailinglijst
    o De grootste fouten die je moet vermijden
  2. ActiveCampaign – Algemeen
    o Wat is de filosofie en hoe verschilt het van andere (e-mail)platformen
    o Waarom is het ideaal voor KMO’s
  3. ActiveCampaign – De rondleiding
    o Contacten, campagnes, lijsten, formulieren en automatiseringen
  4. ActiveCampaign – Contactbeheer
    o Custom fields en tags en het beheer ervan
    o Lijsten
    o Contacten importeren
    o Advanced search
    o Oefening
  5. ActiveCampaign – Formulieren
    o De formulier editor
    o Single vs double opt-in
    o Formulieracties
    o Oefening
  6. ActiveCampaign – Campagnes
    o Een template aanmaken: de e-mail editor
    o Soorten campagnes
    o Een eerste campagne aanmaken
    o Oefening
  7. ActiveCampaign – Rapportering
    o Inzicht in de rapportering van ActiveCampaign
  8. ActiveCampaign – Automatisering
    o De basiselementen van een automatisering
    o Triggers, acties en condities – een overzicht
    o Oefening 1: een autoresponder instellen
    o Oefening 2: een datum gebaseerde automatisatie

methodologie

  • Deze cursus is een workshop waarbij een stukje theorie wordt afgewisseld met een oefening. De cursisten brengen de theorie onmiddellijk in de praktijk via de voorgestelde oefeningen waardoor ze de materie meteen inoefenen en wanneer nodig begeleiding vragen.
  • De theorie wordt gegeven met de ondersteuning van een beamer en scherm waarbij de cursisten de handelingen van de lesgever in de software kunnen meevolgen. 
  • Om de oefeningen te kunnen uitvoeren brengen de cursisten hun laptop mee. Internettoegang is noodzakelijk en wordt door het opleidingsinstituut voorzien.

extra

 

Lesgever-expert Kristoff is elke maand op WISL aanwezig. Je kan er hem dan vrij je al je vragen met betrekking tot magnetische marketing en active campaign stellen. En dat kost je niets.

 

duur

1 volledige dag

Meer info of direct inschrijven voor

"Active Campaign 1"

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.


Prijs = € 550 (ex BTW) voor deze opleiding, met inbegrip van

  • water, koffie en versnaperingen,
  • een verzorgde broodjeslunch op de middag
  • een syllabus
  • alle didactische materiaal

SCHRIJF JE VOOR 31 DECEMBER 2018 IN, DAN GENIET JE EEN VROEGBOEKKORTING VAN 10% !!!

 

Na de opleiding kan je gratis advies krijgen op de expertenavonden (zie hiervoor de agenda).

 

Deze opleiding komt voor subsidie met KMO-portefeuille in aanmerking (voor meer info, klik op het onderstaande logo).

KMO-portefeuile

trainer: Kristoff Henry

Kristoff Henry